FANDOM

Birthday Course Midori Takamine Normal Event 1
"あ、あんずさん…… どもッス。夏休みなのに『プロデューサー』の仕事ですか? ん? 俺ッスか……? 寝てたら守沢先輩がいきなり家に押しかけてきて。『おまえのお気に入りのクッションを人質にとったから、ヒーローなら助けに来い!』って呼び出されて……

A-Anzu-san… Hello. Do you have producer work, even though it's the summer holidays?

Hm? Me…? I was asleep, but then Morisawa-senpai suddenly invaded my home…

Then he called out to me saying, "I took your favorite pillow as hostage! If you're a hero, come and save it!""

Choice 1 あ、うん…… 災難だね
Ah, yeah… that’s a disaster.
Possibility 1 Character response: "前にもお気に入りのクッション、守沢先輩にむちゃくちゃにされたんですよ。許せない……、今度こそは俺が守ってあげないと……! ……すみません、今のは聞かなかったことにしてください。

Morisawa-senpai ruined one of my other favorite pillows before too.

I'll never forgive him…! I have to protect my pillow this time…!!

…I'm sorry. Please pretend you didn't hear that."

Possibility 2 Character response: "災難なんてもんじゃないですよ。実は今日、俺の誕生日なんスけど。親から今日は店の手伝いもしなくていいって言われてて、思う存分寝られると思ったのに…… はあぁああ……。なんで俺学校なんかに来てるんだろう……

It's not just a disaster, it's--… See, the truth is, today's my birthday…

And my parents told me that I don't have to help out at the greengrocer for today, so I really thought I'd be able to sleep as much as I like…

Siiiiiiiigh… Why do I have to come to school, of all places…"

Choice 2 どこにいるか知ってるよ
I know where he is.
Possibility 1 Character response: "ありがとうございます、助かります……。俺ヒーローになった覚えなんかないんですけど。っていうか、こんな誘拐まがいなことするなんて……。あのひとこそヒーローを名乗ってるくせに…… ん? くすくす笑ってどうしたんですかあんずさん? 俺おかしなこと言いましたか?

Thank you, that'd really help me… I don't remember ever being a hero or anything…

Actually, I can't believe he'd do something like kidnapping… When he's the one who keeps calling himself a hero…

Hm? Why are you giggling? Did I say something weird?"

Possibility 2 Character response: "守沢先輩の居場所知ってるんですか? ……はっ! まさかあんずさんもあのクッションを狙って……? だ、駄目ですよ! あれだけは、たとえあんずさんでもあげられません……!

So you know where he is?

…Hold on! Anzu-san, you can't possibly be aiming for that pillow too, right?!

N-no! That pillow's the only one I can never give away--even if it's to you!!"

"守沢先輩のところまで案内してくれるっていうからついてきたのに、いきなりこの衣装を着ろって…… あれ、そういやこのタスキどこかで見たことがあるような……? 誕生日パーティですか…… 俺の?

You said you'd take me to where Morisawa-senpai is, so I followed you, but… All of a sudden I have to wear this too… Just what is--

Wait, now that I think about it, haven't I seen this sash before…?

Is it for a birthday party… Like, mine…?"

Choice 1 こういうの嫌だった?
You don’t like this kind of stuff?
Possibility 1 Character response: "いや、今まで誕生日なんて家族に祝ってもらうくらいでしたから。こんなことしてもらうの初めてで、どういう反応をしたらいいのかわからなくて…… 誕生日ってのも悪くないですね……♪

That isn't it, it's just--Pretty much the only people who've ever celebrated my birthday before are my family.

This is the first time someone else has done something like this for me, and I'm not exactly sure how to react…

Birthday's aren't so bad after all…♪"

Possibility 2 Character response: "Ah, it's not that I don't like it… But do I really have to put on this sash…?

Today's protagonist… I feel like it's a little too festive…

And the fact I have to stay looking like this for a while is so embarrassing… I wanna die…"

Result:
Choice 2 『流星隊』のみんなもいるよ
Everyone from Ryuseitai is here, too
Possibility 1 Character response: "あ、ほんとだ……。みんな、俺なんかのために申し訳ないです…… こないだレッスン中に、みんなでこそこそ話してたのはこれだったんですね……? 聞けなくて気になってたけど、俺のサプライズのためだったのは嬉しいです…… ♪

Ah, you're right… I feel a bit bad that everyone's here for someone like me…

So this is what they were secretly talking to each other about in practice the other day, huh…

I was really curious about it since I couldn't hear it at all… But I'm happy to know that all along it was to give me a surprise party…♪"

Possibility 2 Character response: "そうッスか、……なんか急に悪寒が…… うげっ!?守沢先輩がすごい笑顔でこっち見てる…… あんずさん、すみません。俺、ちょっと用事思い出したんで帰っていいですか……?

Is that so… Suddenly I feel a chill down my--

Ggh?! Morisawa-senpai is looking at me with the biggest smile…

I’m sorry, Anzu-san, but I suddenly remembered something I gotta do, so can I go home…?"

"わわっ!?す、すみません!その声はあんずさん? もらったプレゼントで前がよく見えなくて…… こんなにいっぱいどうやって待って帰ろう……?

Woah--!! I-I'm sorry!

Is that you, Anzu-san? I can't really see what's in front of me from all these presents…

There's so many… How am I supposed to go home with all of them?"

Choice 1 私からもプレゼントだよ
I have a present for you too
Possibility 1 Character response: "こ、これどうしたんですか!?このゆるキャラのぬいぐるみ、今どこの店も売り切れで…… え、手に入らなかったから自分で作ったんですか? さすがあんずさんです! うわぁあ、ありがとうございます! 今日はこれ思いっきり抱いて寝ます……♪

W-where did this come from?! This stuffed toy is sold out in every shop right now…

Huh? You made it yourself because you couldn't get hold of one? You're amazing as always, Anzu-san!

Uwaaaah, thank you so much!! I'll cuddle it tightly when I sleep tonight…♪"

Possibility 2 Character response: "Huh?! I think I see something between all these presents…!!

Captain Kidoairaku…?! Did you wear it just for me?!

Wai--I can't see what's in front of me! Wait a sec! Please stay looking like that for a little longer…!!!"

Result:
Choice 2 この包みは?
What's that package?
Possibility 1 Character response: "ああ、鉄虎くんと仙石くんからのプレゼントですね。二人で一緒に選んでくれたらしいです、俺が絶対に喜ぶものって言ってたような……? 今開けないでって言われたので、帰ってからの楽しみにします……♪

Ahh, this one's from Tetora-kun and Sengoku-kun.

They said they chose it together, and that it’s definitely going to make me happy, or something…?

They told me not to open it right now, so I can’t wait to do that once I'm at home…♪"

Possibility 2 Character response: "It's a football fish stuffed toy from Shinkai-senpai~ ♪ It's so cute and soft-looking…♪

Hm? What did I get from Morisawa-senpai?

…He gave me a load of tokusatsu DVDs and said, "Do you like it?!"

…Why would he think I'd like this…?"

Result: